top of page

Социологические и маркетинговые исследования

Crafted with Care

Logo_2024_light 2.png
E
S
S

   ИНСТИТУТ  СРАВНИТЕЛЬНЫХ

 СОЦИАЛЬНЫХ  ИССЛЕДОВАНИЙ

I

Ц

E

С

С

И

Logo blue.PNG
Logo_2024_dark 2.png
Цифровой Стол

CESSI - CENTER OF SCIENTIFIC INFORMATION ABOUT THE SOCIETY

Surveys in Russia, Ukraine, Belarus, Kazakhstan and other countries of Central Asia, Caucasus, Eastern and Central Europe. We collect social information used by academicians, politicians, journalists, social analysts, marketing, advertising and HR experts.

Tablet8.jpg

ЦЕССИ

Институт сравнительных социальных исследований

CESSI

ЦЕССИ

Институт сравнительных
социальных исследований

Место для совместной работы

Место для совместной работы

Глубинные интервью

Глубинные интервью

Красочные книги Шипы

Красочные книги Шипы

7

7

5

5

4

4

6

6

Социологические и 
маркетинговые исследования

Ручка и папки

ЦЕССИ

Социологические и маркетинговые исследования

Институт сравнительных социальных исследований

Опрос на Бауманской2 МакДон.JPG

Опросы

Photo interivew Yakutia.JPG

Глубинные интервью

Брифинг Москва 2011.jpg

Фокус-группы

Опрос на Бауманской6_edited_edited.jpg

Тестирование

METHODS

Personal face-to-face interviews at homes, PAPI and CAPI, on probability random national or regional samples; personal interviews with different target groups, business-to-business, stakeholders and expert community. Surveys in in any region of Russia or other post-Soviet counties using wide network of experienced interviewers.

PERSONAL INTERVIEWS

Telephone interviews (CATI) national and regional on dual-frame samples of mobile and stationary phones, with general population or special target groups. Several Survey Call Centers across the country: different time zones, large number of high quality interviews simultaneously. 

TELEPHONE SURVEYS 

Online self-administrative or interviewer-assisted online interviews across all Russia and other countries, among special target groups, online diaries, testing concepts, texts, advertising materials. We also conduct surveys in the form of online forums, whiteboards and chats. 

ONLINE SURVEYS

Central location tests and interviews, surveys in-stores (public catering, shopping centers, financial institution, transportation centers, exhibitions) using tablets and other methods. Surveys are conducted in Russia or any other place of post-Soviet region. 

CLT, IN-HALL, IN-STORE SURVEYS

Focus-groups, in-depth interviews, cognitive interviews, interviews in dyads and triads (couples, family, friends, community, experts), mini-groups, online focus-groups and interviews, using projective methods, role games, brain storming methods, psychological tests. Surveys are conducted in CESSI professional facilities in Moscow, St.-Petersburg, Nizhny Novgorod and Kyiv with the equipment for online transmission, and partners’ facilities in many other regions. We employ several experienced moderators, group of professional transcribers and high quality simultaneous translators, qualitative data analysts for preparation of reports – topline, extensive analytical reports and practical recommendations.

FOCUS-GROUPS, IN-DEPTH INTERVIEWS

Testing products (taste, smell, consumer properties and traits, sounds and visual stimulus) monadic, sequential, comparative. We product the research and testing support for developing new products, testing it on large as well as small groups. 

TESTS AND LABORATORIAL RESEARCH

Diaries and autobiographic methods including online interviews, observations – home visits, accompanied shopping, accompanied daily activities, observation of behavior in different circumstances including eye-tracking, emotion register, video- and photo-research reportages. 

ETHNOGRAPHIC RESEARCH

Mobility and communication maps, mobility behavior, diaries of daily moves, research of trade territories, competition maps. 

GEO-SOCIAL RESEARCH
WE CONDUCT SURVEYS AMONG
GENERAL POPULATION

Surveys of different social groups – youth, Internet-users, parents, trend setters, consumers of particular products/ services/ brands
General population surveys on random samples – national, regional, municipal
Electorate surveys

STAKEHOLDERS AND EXPERTS

Professional groups – medical professionals, academicians and education, architects, urban planners, IT specialists and other professionals
Government officials, regulators, multilateral organizations
Civic society, NGOs, interests groups
Mass media, bloggers, influencers, opinion leaders

BUSINESSES

Corporate clients, consumers, partners
Executives
Corporate professionals (sales, purchasing, marketing, HR) 

OUR PROJECTS 

РУССЕТ – Российское лонгитюдное исследование условий жизни и удовлетворенности жизнью

Руссет (RUSSET) – лонгитюдное исследование (1993-1999) влияния социально-экономических и политических преобразований в жизни страны 1990-х гг. на субъективные и объективные показатели качества жизни населения.

Люди Walking

Исследование «Общественный запрос на справедливость»

Продолжение многолетней работы по изучению проблем справедливости в российском обществе, которое проводится ЦЕССИ совместно с ведущими российскими и международными исследователями и научными центрами. Исследование 2019 г. раскрывает вопрос о том, как россияне понимают справедливость, где видят основные точки несправедливости, какие критерии используют, вынося суждения о справделивости в разных ситуациях.

резюме

Российское Социальное Исследование на базе ESS (Европейского Социального Исследования)

ESS – крупнейший в Европе и наиболее уважаемый международный сравнительный социологический проект, целью которого является изучение динамики изменений социальных установок и ценностей населения стран Европы. Опрос проводится каждые два года, начиная с 2002, Российское социальное исследование – с 2006 г. по настоящее время. 

ESS_Logo4.jpg

Национальное исследование старшего поколения (НИСП)

Лонгитюдное исследование людей 50 лет и старше

Волна 1         осень 2021 года

Волна 2         осень 2023 года.

Научный коллектив НИУ ВШЭ и ЦЕССИ.

Проект реализован по методике, сравнимой с SHARE (Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe) – возможности для сравнения с более чем 25 странами.

Пожилая пара

Жизненный путь

Жизненный путь поколения, взрослевшего в 1990-е – лонгитюдное исследование через 30 лет.

В современном мире благополучным и развитым можно считать то общество, в котором человек достигает желаемого, может реализовать свой потенциал. Новый научный проект, поддержанный РНФ, направлен на изучение «жизненного пути» человека в условиях резких социальных трансформаций, выявление факторов, которые способствуют и препятствуют самореализации личности, достижению жизненных целей.

Lone Walk

Исследование стоимости жизни

Исследование стоимости жизни и рассчитываемый на его основе Индекс стоимости жизни в регионах используется компаниями и организациями для решений в области компенсационной политики, своевременной индексации зарплат и других выплат. Индекс отражает динамику цен на товары и услуги, входящие в потребительскую корзину разных групп населения, в том числе сотрудников крупных компаний, позволяет оценить различия стоимости жизни между городами. 

Анализ рынка

WOULD YOU LIKE TO SEND THE REQUEST FOR THE SURVEY?

NEWS
No posts published in this language yet
Once posts are published, you’ll see them here.
bottom of page